Dashboard


Van iedere dataset in jouw bedrijf kunnen wij een dashboard maken en daar een advies aan koppelen. Maar, hoe ziet zo’n dashboard er nou eigenlijk uit? Welke informatie kan jij daar terugzien?

WAT WIL DE GEBRUIKER ZIEN?

De eerste vraag die je bij het visualiseren moet stellen is: wat wil de gebruiker zien? De visualisatie van gegevens wordt gemaakt naar de wens van de eindgebruiker. Dit betekent dat ieder dashboard verschillende informatie weergeeft afhankelijk van de vraag.

Wanneer er een dashboard gebouwd moet worden, dan wordt er gestart met een data gap analyse. Je krijgt hierdoor inzicht in verborgen data. Vanaf nu zal alle informatie die wordt vergaard uit de data de juiste informatie zijn. De volgende stap is het visualiseren van de gegevens. De visualisatie geeft inzicht over je werkorders per afdeling. Je krijgt bijvoorbeeld inzicht in storingsoorzaken, per afdeling of overall.  Wat is de oorzaak in combinatie met de omschrijving? Per fabriek, per afdeling, per machine, per persoon.

STAP 2 VISUALISEREN


Je ziet de situatie zoals deze is overzichtelijk in visuals. Je krijgt inzicht over je werkorders per afdeling. Wat is de (storings)oorzaak in combinatie met de omschrijving per fabriek, per afdeling, per lijn, per machine, per persoon. Je ziet hier totaal orders, statussen, storingen, percentages op tijd uitgevoerd, uren.


Alles in het dashboard is overzichtelijk, aanklikbaar en omvat omschrijvingen van bijvoorbeeld de storing of status.


STAP 1 INZICHT IN VERBORGEN DATA, ZAKEN DIE JE NOG NIET WIST


Malamute doet een data gap analyse. Bij deze analyse kijken wij per groep naar afwijkingen, niet gevulde velden, onvolledig gevulde velden etc. Op basis hiervan wordt er een rapport opgesteld met een overzicht waar de gaten zitten. 


Door de data gap analyse komt de juiste informatie naar voren waarna je verder kunt met het daadwerkelijk visualiseren van de juiste gegevens.

VERVERSEN VAN GEGEVENS WAS NOG NOOIT ZO MAKKELIJK

De dashboards zijn inzichtelijk op iedere plek met ieder hun specifieke informatie. Denk aan operators die specifiek op lijnniveau willen kijken, team- of productieleiders specifiek op de lijnen waarvoor zij verantwoordelijk zijn en managers of directeuren die een gehele of meerdere fabrieken in één oogopslag kunnen bekijken. Er is altijd de mogelijkheid om in te zoomen op een dieper niveau.


Het data model wordt één keer ingericht. Op basis hiervan worden alle rapportages gemaakt en met elkaar verbonden. Publicatiemogelijkheden zijn divers, zoals op schermen op de werkplek, SharePoint, intranet,  internet, of per e-mail. Het wekelijks data verzamelen is niet meer nodig waardoor er tijd bespaard wordt.

AAN DE SLAG MET ONS DASHBOARD? NEEM DAN CONTACT MET ONS OP.

Daniël Hulshof


daniel@malamute.nl
06-11043864

Sanne Lempers


sanne@malamute.nl

06-46270468